Virtuaalikierros mahdollistaa tilojen katselun 360 asteen kuvauksena, jolloin käyttäjä saa kattavan kokonaiskuvan kohteesta. Käyttäjät pääsevät itse ohjailemaan kuvakulmaa ja navigointi tapahtuu nuolien avulla, mikä luo fyysisen läsnäolon ja todellisuuden tuntua.
Maailman suurimman hakukoneen luoman Google Street View -sovelluksen ansiosta paitsi kiinteistöjen julkisivujen, myös toimistojen, liikkeiden ja ravintoloiden tarkastelu sisältä on nyt mahdollista netissä.
Yksi kahdeksasta etsii tietoa netistä ennen ostopäätöksen tekoa, osoittaa tanskalaisen internetkauppaa tutkivan yhdistyksen (FDIH) kattava analyysi.
Muun muassa ravintolat ja liikkeet hyötyvät siitä, että asiakkaat voivat vierailla ja tutustua sekä tiloihin että tarjontaan etukäteen. Sovelluksen avulla tilaa voi katsella älypuhelimen tai iPadin avulla missä tahansa, mikä antaa paljon suuremmalle yleisölle kuin vain liikkeen ohikulkijoille mahdollisuuden tutustua tiloihisi.
Onko toiveenasi esitellä yrityksesi upeita ja ainutlaatuisia toimistotiloja myös suurelle yleisölle? Virtuaalikierros -sovellusta voi käyttää myös brändäykseen, sillä kuvashow yrityksestäsi voi olla yhtälailla näkyvillä sekä yrityksen kotisivulla että sosiaalisessa mediassa. Parhaimmillaan tämä tuo yrityksellesi lisää näkyvyyttä sekä uusia kiinnostuneita asiakkaita.
Virtuaalikierros näkyy Google Street View:n lisäksi myös Googlen hakutuloksissa, Google+:ssa ja Google Maps:ssä.
Katso esimerkki MatchOfficen valokuvaajan, Matt Marshin tekemästä virtuaalikierroksesta: 2fresh på Østerbro
Jos yritykselläsi on kotisivu tai verkkokauppa, on Googlen virtuaalikierros oiva tapa nostaa sijoittumista Googlehaussa. Tämä tarkoittaa, että asiakkaat - myös potentiaaliset asiakkaat - löytävät todennäköisemmin yrityksesi kotisivut etsiessään yrityksesi toimenkuvaa vastaavia palveluja.
"Tiedämme eri tutkimusten perusteella, että 'Google My Business' -profiilien näkyvyys on mahdollista optimoida kuvien avulla. Google Business View:stä meillä on vähemmän kokemusta, mutta useat esimerkit osoittavat sen toimivan tehokkaasti. Erityisesti nyt kun Google kiinnittää yhä enemmän huomiota käyttäjäkokemukseen ja tekee käyttäjäryhmäanalyysejä. Näkyvyyden lisäämiseksi tarvitaan toki myös muita keinoja", kertoo GroupM:n Search Engine Optimisation (SEO) -johtaja Christian Højbo Møller.
MatchOfficen uudella valokuvaajalla, lontoolaisella Matt Marshilla, on Google -sertifikaatti sekä kokemusta virtuaalikierrosten kuvaamisesta mm. toimisto- ja liiketiloissa.
Virtuaalikierroksen kuvaamiseksi yrityksesi on huolehdittava seuraavista seikoista:
Mikäli sinulla on kysymyksiä virtuaalikierrokseen liittyen, voit olla yhteydessä valokuvaajaamme sähköpostitse mm@matchoffice.com. ●