Etsi vuokrattavia toimitiloja Suomesta

Seo kiinteist sektori

Näin asiakkaasi löytävät sinut Googlesta

11
helmi
2016
Petra Teräntö
Hakukoneoptimointi on kaiken a ja o, jotta asiakkaat löytävät yrityksesi Googlesta. Lue huomionarvoiset vinkit oikeanlaisen SEO -tekstin luomiseen.

 

Hakukoneoptimointi (Search Engine Optimization, SEO) on tämän hetken ylivoimaisesti tärkein ja käytetyin markkinointi- ja myyntiväline. Optimoinnissa on kyse relevantin ja hyvän sisällön luomisesta yrityksen verkkosivuille.

Kotisivun SEO-optimoinnin avulla yritys voi päästä kärkisijoille Googlessa ja muissa hakukoneissa, mikä lisää yrityksen näkyvyyttä potentiaalisten asiakkaiden keskuudessa.

Lyhyesti, optimoinnissa on kyse suhteen luomisesta niihin, jotka etsivät yrityksesi tarjoamia palveluita netistä, mutta eivät tunne yritystästi entuudestaan.  Luonnollisesti optimoinnin avulla myös vanhat asiakkaat löytävät yrityksesi helpommin internetistä.

Googlen tekemät tutkimukset osoittavat, että hakiessaan tiettyä tuotetta tai palvelua hakukoneella, ihmiset avaavat aina ensimmäiset tulokset. Tutkimusten mukaan kolme ensinmäistä hakutulosta tavoittavat jopa 55% prosenttia kaikista kilkkauksista.  Tämä vaikuttaa merkittävästi siihen, kuinka hyvä yrityksesi myynti on verkossa ja kuinka hyvin tuotteesi tunnetaan.

MatchOffice on jo vuosia työskennellyt SEO-optimoinnin maksimoimiseksi. Olemme ohessa listanneet muutamia vinkkejä, miten yritys voi luoda tehokkaat ja vaikuttavat SEO-tekstit.

 

Hakusanat ja sivujen sisältö relevantteja

SEO-optimoinnista puhuttaessa tarkoitetaan useita eri nettisivujen ulottuvuuksia kuten hakusanoja, linkkejä, sisältöä ja paljon muuta. Kaikki vaikuttavat SEO-optimointiin, ja hyvä SEO vaatiikin aikaa, sillä Google-haussa korkealle sijoittuminen ei tapahdu hetkessä.

Aloittaessa työstämään SEO-tekstejä, on olennaista, että kotisivujen asiasisältö on relevanttia ja tarkoituksenmukaista. Google ja muut hakukoneet nimittäin tarkastavat sivujen sisältöä, ja tämä ratkaisee kuinka korkealle sivu ‘rankataan’ Googlen haussa.

             Seo 

Sisällön työstämisessä on tärkeää, että keskittyy löytämään oikeat hakusanat – toisin sanoen ne avainsanat, joita yrityksen asiakkaat tyypillisesti käyttävät tuotetta tai palvelua hakiessa. Tulee asettua asiakkaan asemaan ja pohtia, miksi he mahdollisesti kutsuvat sitä, mitä yritys tarjoaa.

Useampi hakusana on parempi kuin yksi, koska kilpailu on kovaa. 

Suosittelemme priorisoimaan jokaisessa tekstissä hakusanoja:

       •  Keskeisin hakusana tulee sisällyttää otsikkoon ja sen tulee esiintyä leipätekstissä mieluusti useamman kerran 

       •  Toiseksi tärkein hakusana tulee sisällyttää alaotsikkoon  

       •  Kolmanneksi tärkeimmän hakusanan tulee esiintyä leipätekstiissä useamman kerran

 

Miten löytää osuvat hakusanat?

Hakusanoja, jotka ovat yrityksen kannalta relevantteja, voi etsiä useasta eri palvelusta. Esimerkiksi Adwords:n kautta selviää, kuinka usein hakusanoja käytetään hauissa:

  • Google Webmaster Tools
  • Adwords Google hakusanamarkkinoija
  • Keywordtool.io
  • Erilaiset foorumit netissä 

 

Muistilista SEO-tekstin luomiseksi

Kun on löytänyt keskeisimmät hakusanat, tulee miettiä minkälaisen sisällön käyttäjät kokevat merkitykselliseksi ja kiinnostavaksi. Luo sisältöä, jolla on selvä tarkoitus ja joka eroaa muilla nettisivuilla julkaistuista teksteistä. Alkaessa laatia SEO-tekstejä, suosittelemme käymään läpi seuraavan listan:

  • Teksti tulee olla optimoitu valittujen hakusanojen mukaan. Suosituinta hakusanaa tulee käyttää useiten ja itse pääotsikossa, toiseksi tärkeintä alaotsikoissa jne. 
  • Otsikon pituus saa olla max. 55 merkkiä. 
  • Käytä hakusanoja kohtuudella ja luonnolliselta kuulostavalla tavalla. Älä toista sanoja liikaa, sillä Google ’rankaisee’ tiputtamalla sijoittumista sen hakutuloksissa.
  • Hakusanaa on hyvä käyttää myös meta-kuvauksessa.
  • Meta-kuvauksen pituus saa olla max. 156 merkkiä.
  • Hakusana tulee olla mainittuna myös URL-osoitteessa.
  • Sivun leipätekstin tulee olla minimissään 300 sanan mittainen ja tärkeillä sivuilla minimissään 500 sanan mittainen.
  • Leipätekstin sisällön tulee tarjota käyttäjälle riittävä määrä tietoa.
  • Hakusanojen tulee olla mainittuna leipätekstissä.
  • Leipätekstissä tulee olla vähintään yksi ‘sisäinen’ linkki yrityksen omalle kotisivulle.
  • Leipätekstissä tulee olla vähintään yksi ‘ulkoinen’ linkki toisille relevanteille sivuille.
  • Leipätekstin linkeissä tulee olla otsikko, joka kertoo jotain itse sisällöstä.
  • H2 ja H3 -otsikoissa tulee olla alaotsikoita.
  • Hakusanat tulee mainita alaotsikoissa.
  • Tekstiä tulee täydentää kuvien avulla.
  • Kuvissa tulee olla kuvatekstit
  • Kuvatekstien pituus tulee olla vähintään neljä merkkiä, kertoa kuvan sisällöstä ja sisältää hakusanoja (tai yksi hakusana). Pidä kuvateksti kuitenkin ytimekkäänä ja lyhyenä. ●
<< Katso kaikki uutiset