arrow_upward

Etsi vuokrattavia toimitiloja Suomesta

Welness toimisto

Wellness toimistoissa - hyvinvointia työpäiviin

09
touko
2018
Iina Pyykkö
Wellness ja hyvinvointi-buumi on pyyhkäissyt toimitilasektorin yli viime vuosina. Tutkimusten mukaan jopa 80 prosenttia työntekijöistä toivoo työpaikan tarjoavan hyvinvointipalveluita ja toimistojen tukevan wellness-ajattelua. 
09
touko
2018
Iina Pyykkö

Lähes kaikki yritykset ja kaiken kokoiset toimistot tarjoavat erilaisia kuntoa ja terveyttä tukevia palveluita kuten liikuntaseteleita. Kun aikaisemmin fyysinen kunto on ollut etusijalla, nykyään huomioidaan yhä vahvemmin myös työntekijöiden kokonaisvaltainen hyvinvointi. Hyvinvointiin kuuluu työntekijöiden paitsi fyysinen mutta myös psyykkinen ja mentaalinen hyvinvointi ja mielenterveys. 

Toimiston hyvinvointiratkaisut

Näin vuosien fitness-buumi on kallistumassa pikkuhiljaa wellness-ajatteluun, joka on kokonaisvaltaisempi lähestymistapa toimistotyöntekijäiden hyvinvointiin. Wellness-ajattelulla on monia etuja. Se on tuonut toimistoihin yhä ergonomisemmat työvälineet, tehokkaat ilmastointilaitteet ja miellyttävät valaistusjärjestelmät sekä muita hyvinvointia toimistossa lisääviä tekijöitä. 

Hyvinvointia lisäävät toimistoratkaisut vaativat yrityksiltä panostusta suunitteluun ja huolelliseen toteutukseen, mutta yhä useammat yritykset ovat valmiita panostamaan toimiston hyvinvointiratkaisuihin, jotka parantavat työntekijöiden päivittäistä työhyvinvointia.  

Uusi EMEA Occupier Survey 2018, jonka on toteuttanut konsultointiyritys CBRE, osoittaa, että jopa 92 prosenttia toimitiloja vuokraavista yrityksistä kiinnittävät huomiota erilaisiin hyvinvointiratkaisuihin toimistoa suunnittellessa ja toteuttaessa. Jopa neljä viidestä vuokranantajasta mainostaa toimitilojen hyvinvointitekijöitä, osoittaa kyselytutkimus. 

 

 

Hyvinvointipalvelut ja kannustimet toimistotyöntekijöille 

"On selvä trendi, että yritykset ovat entistä aktiivisempia ja ottavat yhä enemmän huomioon työhyvinvoinnin toimistoissa. Yritykset kannustavat työntekijöitä ja heidän perheitään valitsemaan terveellisempiä vaihtoehtoja ja panostamaan hyvinvointiin kaikilla elämän osa-alueilla erilaisin palveluin ja eduin."

CBRE kyselytutkimukseen osallistuneista vuokranantajista jopa 92 prosenttia suosivat wellness-toimistoja ja toimitiloja. Lähes puolet vuokranantajista (45%) vastasivat arvostavansa wellness ja hyvinvointiratkaisuja ja -etuja toimitiloissa kun sama luku oli viime vuonna vain 33 prosenttia. 

Esimerkiksi yhdysvalloissa nykyään yhä useammat yritykset kannustavat työntekijöitä valitsemaan terveellisempiä valintoja erilaisin kannustinjärjestelmin. Yritykset tarjoavat palkintoja ja alennuksia aktiivisille ja hyvinvointiin panostaville työntekijöille, kuten esimerkiksi alennuksia sairasvakuutuksesta tai erilaisia kuponkeja hyvinvointipalveluihin. 

Viime vuonna Ruotsissa rakennusyritys lanseerasi hyvinvointiohjelman: työntekijöille, jotka parantavat kuntoaan, tarjotaan ekstra lomapäiviä. Jos työntekijät urheilevat kolme tuntia viikossa, he voivat saada jopa kahden viikon edestä lomapäiviä. 

 

Toimiston yhteiset hyvinvointitavoitteet

"Hyvinvointipalvelut ja -ohjelmat ovat erittäin hyödyllisiä ja tervetulleita toimistoissa ja ne tarjoavat monia positiivisa etuja työntekijöille", toteaa Christina Banks, Berkley yliopiston Interdisciplinary Center for Healty Workplace -instituutin johtaja. Instituutti juuri lanseerasi ohjelman "Wizard Implementin Wellness", joka on suunnattu PK-yrityksille auttamaan yrityksiä ja työntekijöitä tekemään toimistossa hyvinvointia parantavia ja tukevia valintoja.

"Hyvinvointiohjelmat toimivat vain jos yritys ja työntekijät löytävät ohjelmat, jotka sopivat työympäristöön ja yritykselle. Hyvinvointi ja wellness-ohjelmat ovat menestyksellisiä ja lisäävät hyvinvointia kollegoiden kesken vain jos yrtiyksessä on hyvä kommunikaatio- ja palautejärjestelmää, jotka lisäävät työntekijliden motivaatioa ja omistautumista", lisää Christina Banks. 

 

 

Toimistot ja istumatyö

Työn muutoksessa istumatyö on lisääntynyt selvästi Pohjoismaissa ja länsimaissa. Tanskassa kansallisen terveysjärjestön viime vuotinen tutkimus osoitti, että tanskalaiset istuvat enemmän kuin koskaan - sekä työpaikoilla että kotona.

Jopa kolmas tanskalaisista aikuisista ei urheile yhtä paljon kuin maailmanlaajuinen terveysjärjest WHO suosittelee. Suositusten mukaan aikuisen tulisi liikkua vähintään 150 minuuttia viikossa tai tehdä 75 minuuttia raskasta fyysista liikuntaa. Tanskan terveysjärjestön tekemän kyselytutkimukseen vastanneista 80 prosenttia sanoivat olevansa paikallaan jopa noin 8 tuntia päivässä, mikä on enemmän kuin suositukset antavat. 

On tärkeää, että toimistoissa ja toimistotyötä tekevät työntekijät kiinnittävät aktiivisesti huomiota liikkumisee ja hyvinvointia tukevaan elämäntyyliin. 

 

 

Lue lisää

Emea Occupier Survey 2018: The personalized workplace 

8 Trends that will Impact Worksite Wellness in 2018 

<< Katso lisää uutisia
Voimmeko auttaa?keyboard_arrow_downkeyboard_arrow_up
Miten saan lisätietoja kohteesta?
Täytä lisätietolomake ”Pyydä kohdetiedot”, jonka löydät kohdesivulta. Anna nimi, yrityksen nimi, puhelinnumero ja sähköposti. Lisäksi voit halutessasi laittaa viestin vuokranantajalle ja kysyä kohteesta. Kun olet lähettänyt lisätietopyynnön, saat lisätietoja kohteeesta ja vuokranantajan yhteystiedot sähköpostitse muutamassa minuutissa.
Miten saisin automaattisesti tiedon uusista, kriteereihini sopivista vuokrakohteista?
Jos haluat saada automaattisesti tiedon uusista, kriteereihisi sopivista vuokrakohteista, voit asettaa hakuvahdin. Hakuvahti lähettää sinulle sähköpostitse tiedon uusista ja hakukriteereihisi sopivista vuokrakohteista automaattisesti.
Miten voin poistaa hakuvahdin?
Voit aina poistaa asettamasi hakuvahdin. Poista hakuvahti klikkaamalla sähköpostin alareunassa olevaa linkkiä “Poista hakuvahti”. Voit aina tehdä uuden hakuvahdin.
Kuinka ilmoitan vuokrattavista kohteista?
Ensiksi sinun tulee rekisteröityä palveluun. Voit rekisteröityä täällä: Rekisteröidy palveluun. Kun olet rekisteröitynyt, voit ilmoittaa vapaat kohteet omien sivujen kautta.
Mitä kohteiden mainostaminen MatchOffice-portaalissa maksaa?
Riippuen mainostatko toimitiloja vai coworking- ja kokoustiloja, hinnat ovat seuraavat:
  • Toimitilat: No cure, No pay mainosta tiloja ilmaiseksi, ilman ennakkomaksuja. Maksat vain syntyneistä vuokrasopimuksista, komissio on 12,5 % ensimmäisen vuoden perusvuokrasta.
  • Coworking- ja kokoustilat Kiinteä kuukausihinta coworking- ja kokoustilamainoksille. Yksi hinta kaikille tiloille yhdessä osoitteessa. Hinnat alkaen 19,90 e / kk.
Miten julkaisen vuokramainoksen?
Kun luot ensimmäisen vuokrakohteen, tulee MatchOfficen hyväksyä vuokrailmoituksen ennen kuin se tulee näkyviin portaalissa. Tämä vie hetken aikaa, mutta vuokrailmoituksesi julkaistaan heti kun se on hyväksytty, pääsääntöisesti saman päivän aikana. Jos olet jo aikaisemmin mainostanut vuokratiloja MatchOffice-portaalissa, vuokrailmoitukset julkaistaan heti kun olet luonut ilmoituksen ja vaihtanut kohteen statuksen “aktiiviseksi”.
< Takaisin