Facebook tulossa työpaikoille

Facebook tulossa työpaikoille

09
helmi
2016
Petra Teräntö
12 kuukauden testijakson päätyttyä Facebookin yrityksille lanseeraama uusi palvelu ’Facebook at Work’ on nyt valmis ja yritysten käytettävissä.
09
helmi
2016
Petra Teräntö

Facebook at Work on intranetin vastine, jota voidaan käyttää parantamaan yrityksen sisäistä viestintää. Palvelu onkin tarkoitettu etenkin yritysten sisäisten verkostojen ja yhteistyösuhteiden kehittämiseen.   

Toiminto on suurelta osin identtinen muiden Facebookin tarjoamien sosiaalisten palvelujen kanssa, joita ovat esimerkiksi Facebook Events, Groups, News Feed, Messenger ja Notifications.

 

 

Palvelun suurimpana haastajana on etenkin LinkedIn, jota on jo kauan pidetty yritysmaailman Facebookina.  

“Sanoisin, että 95 % siitä mitä tähän mennessä on kehitetty Facebookissa, on toimeenpantu myös Facebook at Work -palvelussa”, kertoo Julien Codorniou, Facebookin globaalien toimintojen osaston johtaja.

Jos yrityksesi haluaa ottaa käyttöön Facebook at Work -palvelun, tulee kaikkien toimintoa käyttävien työntekijöiden luoda uudet yritys-profiilit oman henkilökohtaisen Facebook tilin rinnalle. Yksityiset Facebook -profiilit pidetään näin selkeästi erillään Facebook Work -profiileista.


Yritysten uudenlainen intranet

Tulevaisuuden Facebook at Work -profiili luodaan mitä todennäköisimmin yrityksen sosiaalisesta mediasta vastaavan työntekijän toimesta. Toiminto mahdollistaa työntekijöiden välisen kommunikoinnin helposti ja reaaliajassa. Jaetut statukset ja uutiset ovat tällöin vain ja ainoastaan yrityksen muiden työntekijöiden luettavissa.

Lanseerauksen yhteydessä Facebook on tuonut markkinoille myös uudet iOS ja Android -käyttöjärjestelmiin perustuvat sovellukset, mikä mahdollistaa palvelun käytön myös mobiililaitteilla. 

 

 

Halutessaan yritykset voivat hankkia Premium-liittymän, johon on mahdollista valita mukaan esim. tietoturvallisuus- ja analyysityökalut tai asiakastukipalvelut.

”Facebook at Work antaa yrityksellesi mahdollisuuden yhteistyöhön ja ideoiden jakamiseen yksinkertaisella tavalla – aivan kuin ranskalainen Club Med, joka on linkittänyt kaikki eri puolilla maailmaa toimivat työntekijänsä, aikavyöhykkeestä, kielestä ja toimipisteestä riippumatta”, kertoo Facebook-johtaja Codorniou. ●

 

Lue lisää Facebook at Work -palvelusta:

How Facebook At Work Could Reshape Collaboration At The Office
Facebook at Work chief shares details on its new social enterprise too

 
Jäsenyytemme
  • MatchOffice yhteistyölogo
  • MatchOffice yhteistyölogo