Etsi vuokrattavia toimitiloja Suomesta

Toimistohotelli berliini

Berliinistä voit vuokrata toimitilan, jonka kuukausivuokra lasketaan sanoissa

18
elo
2016
Iina Pyykkö
Trendikkäällä Kreuzbergin alueella Berliinissä sijaitseva toimistohotelli Die Blog Factory, ”Fabriikki”, on luultavasti ensimmäinen maailmassa toimiva toimitila, joka ei pyydä asiakkailta kuukausivuokraa – vaan artikkeleita.

Tämä innovatiivinen toimistohotelli avansi ovensa kesäkuussa 2015 ja on siitä asti houkuttelut monia luovanalan freelancereita ja tekijöitä, jotka maksavat tilojen ja toimipisteen käytöstä tuottamalla sisältöä erilaisille alustoille.

Melkein 70% Berliinin tunnetuimmista bloggaajista, instagrammaajista, valokuvaajista, elokuvien tuottajista ja muista luovanalan ihmisistä on ollut tämän Berliinin omalaatuisimman toimistohotellin asiakkaana.

He maksavat toimisto- ja työtilojen käytöstä tuottamalla kuukausittain artikkelin yrityksen internetissä julkaistavaan lehteen, DailyBreadMag.de.

Asiakkaana olevien bloggaajien tulee myös julkaista artikkelit heidän omilla kanavillaan, sosiaalisessa mediassa sen lisäksi, että he järjestävät kerran vuodessa tilaisuuden.

Berliinin toimistohotellien hinnat ovat keskimäärin noin 60 euroa kuukaudessa yhden hengen työpisteestä.

Fabriikissa asiakkaiden käytössä on työpisteen lisäksi 555 neliömetrin galleriatila esimerkiksi valokuva tai video näyttelylle. Lisäksi tämän kattohuoneiston yhteisöllä on käytössään konferenssitilat, valokuvausstudio, video editing -tilat ja muita suunnittelutiloja.

Bloggaajat voivat myös tuotttaa sisältöä ja myydä artikkeleita yrityksen omalle media-alustalle KIOSKille.

 

 

Sisällöntuottajat

"Hyvät bloggaajat ovat sisällöntuottajia, jotka kehittävät ja luovat mielenkiintoista sisältöä joka inspiroi muita luovanalan toimijoita, jotka itsekin tuottavat valokuvia, videoita ja tekstiä".

Näin toteaa Fabriikin luovatuottaja ja editoija Claudio Rimmele, jolla on itselläänkin tuhat ideaa ja rautaa tulessa yhtä aikaa ja joka etsii 24/7 uusia ja mielenkiintoisia tekijöitä tuottamaan erilaista sisältöä.

Hän näkee nykyajan bloggaajat perinteisen median haastajina, ja siksi hän pyrkii löytämään kirjoittajia ja persoonia, jotka ovat ajanhengessä mukana ja pystyvät ilmaisemaan itseään luontaisesti internetissä ja muualla sosiaalisessa mediassa kiinnostavalla ja luovalla tavalla vaikka he eivät olisikaan opiskelleet journalismia, valokuvausta tai sisällöntuottamista.

 

Bloggaus on tulevaisuutta

Fabriikin takana on suuri, kansainvälinen media-alan yritys nimeltä Melo Group, joka sijaitsee Munichissa. Yritys halusi sijoittaa digitaaliseen mediaan ja näki Berliinin lupaavana kohteena.

"Melossa ymmärretään, että sisällöntuottajat eivät välttämättä pysy kehityksen ja sosiaalisen median mukana ja siksi he haluavat nähdä, miten uudet media-alustat toimivat", selittää Cluadio Rimmele.

"Fabriikki on näyttänyt lupaavia tuloksia ja Melo sijoittanee tulevaisuudessakin innovatiivisiin hankkeisiin, jotka hyödyntävät sosiaalisen median tuomia mahdollisuuksia. Bloggaajille on kieltämättä suuri rooli tulevaisuuden mediassa ja työskennelläkseen itsenäisesti, he tarvitsevat tukea ja rahoitusta".

<< Katso kaikki uutiset