arrow_upward

Etsi vuokrattavia toimitiloja Suomesta

Hymi t markkinointi

Hymiöt PR-työkaluna

07
syys
2016
Iina Pyykkö
Yksi kuva voi kertoa enemmän kuin tuhat sanaa - samaa pätee emojeihin, joita nykyään käyttävät myös yritykset kommunikoidessaan muun muassa asiakkaiden, käyttäjien ja seuraajien kanssa.
07
syys
2016
Iina Pyykkö

Siitä lähtien kun ensimmäiset hymiöt ilmestyivät japanilaisiin matkapuhelimiin 1990-luvulla hymiöt ovat olleet olennainen osa matkapuhelinviestintää ja tänäpäivänä niillä on merkittävä asema jokapäiväisessä viestinnässä. Emojit ovat mullistaneet tapamme kommunikoida. 

Nykyään tuntemiemme, pienten emojien läpimurto tapahtui vuonna 2011 kun Apple lanseerasi IOS-käyttöjärjestelmän. Ne saivat muutamassa vuodessa suurin suosion ja viimeistään vuonna 2015 niistä oli tullut osa arkipäivän viestintää kaikkialla maailmassa.

Tanskassa sana 'emoji' on tunnistettu viralliseksi sanaksi ja Oxford Dictionary on jopa valinnut emojin Vuoden sanaksi vuonna 2015. 

 

Ajanhenki

Emojit eivät ole vallaneet vain matkapuhelinviestinnän, vaan viime vuosina miljoonat pienet sekä suuret yritykset, tunnetut ja kansainväliset yritykset kehittävät ja käyttävät emojeita osana yritysviestintää. 

Muun muassa Norwegian lentoyhtiö lanseerasi talvikampanjan, joka käyttää emojeita mainostaessaan lentoyhtiön reittilentoa Las Vegasiin. 

Tanskalainen kodinsisustuskauppaketju Tiger on puolestaan ensimmäinen yritys, joka on lanseeranut omat emojinsa.

"Haluamme tuodat ihmiset yhteen ja tehdä heidät onnellisiksi. Tältä pohjalta olemme kehittäneet Tigerin omat Emojit, jotta ihmiset voivat lähettää hauskoja ja erilaisia emojeita ystävilleen ja rakkailleen - esimerkiksi Tiger mereneidon tai muita erikoisia emojeita", sanoo Linda Ghabain Tigerin kommunikaatiovastaava. 

 

 

Maailmantunnetu brändi Pepsi lanseerasi yli 100 eri maassa "Pepsi Emoji" -pullot, jotka on kuvitettu emojilla.

"Emojit ovat tulevaisuuden kieli, mutta Pepsi on ensimmäinen yritys joka käyttää emojeita näin vahvasti osana markkinointia ja tuotekehitystä. Yli 70 erilaisilla emojilla kuvitetut pullot, tölkit ja muut tuotteet löytyvät pian ympäri maailman", toteaa Pepsin toimitusjohtaja Indra Nooyi.

 

Luovaa viestintää

Monet pohtivat, ovatko emojit enää ainoastaan hauska lisä tekstin rinnalla vai onko niistä itseasiassa tullut tapa kommunikoida. 

"Emojien funktiota tekstiviesteissä voisi verrata äänenpainoihin puhelinkeskustelussa. Emojit ovat laajentaanet ihmisten mahdollisuuksia kommunikoida tekstin välityksellä, mitä kirjoitettu teksti on kaivannut yli 5 tuhatta vuotta", toteaa Mitchell Stephens NYU journalistiikan instituutista.

 

 

 

 

Kansainvälinen markkinointisektori on ottanut emojit osaksi yritysviestintää. Hauskat ja yllättävät emojit ovat nousseet suosituksia kommunikaatiokieleksi, joita käytetään nykyään yhä vahvemmin brändäämisessä ja tuotteistamisessa. 

Yhdysvaltalaisen eMarketer markkinointi tutkimusinstituutin mukaan yli 41,2 biljoonaa henkilöä maailmassa käyttää päivittäin yli 6 biljoonaa erilaista hymiötä päivittäin. Markkinat ovat isot ja suositut hymiöt voivat näin muuttaa tapojamme kommunikoida, mutta myös tuoda yrityksille laajaa näkyvyyttää ja tunnettavuutta. 

 

Lue lisää täältä

6 Ways Your Brand Can Use Emojis in Marketing

<< Katso lisää uutisia
Voimmeko auttaa?keyboard_arrow_downkeyboard_arrow_up
Miten saan lisätietoja kohteesta?
Täytä lisätietolomake ”Pyydä kohdetiedot”, jonka löydät kohdesivulta. Anna nimi, yrityksen nimi, puhelinnumero ja sähköposti. Lisäksi voit halutessasi laittaa viestin vuokranantajalle ja kysyä kohteesta. Kun olet lähettänyt lisätietopyynnön, saat lisätietoja kohteeesta ja vuokranantajan yhteystiedot sähköpostitse muutamassa minuutissa.
Miten saisin automaattisesti tiedon uusista, kriteereihini sopivista vuokrakohteista?
Jos haluat saada automaattisesti tiedon uusista, kriteereihisi sopivista vuokrakohteista, voit asettaa hakuvahdin. Hakuvahti lähettää sinulle sähköpostitse tiedon uusista ja hakukriteereihisi sopivista vuokrakohteista automaattisesti.
Miten voin poistaa hakuvahdin?
Voit aina poistaa asettamasi hakuvahdin. Poista hakuvahti klikkaamalla sähköpostin alareunassa olevaa linkkiä “Poista hakuvahti”. Voit aina tehdä uuden hakuvahdin.
Kuinka ilmoitan vuokrattavista kohteista?
Ensiksi sinun tulee rekisteröityä palveluun. Voit rekisteröityä täällä: Rekisteröidy palveluun. Kun olet rekisteröitynyt, voit ilmoittaa vapaat kohteet omien sivujen kautta.
Mitä kohteiden mainostaminen MatchOffice-portaalissa maksaa?
Riippuen mainostatko toimitiloja vai coworking- ja kokoustiloja, hinnat ovat seuraavat:
  • Toimitilat: No cure, No pay mainosta tiloja ilmaiseksi, ilman ennakkomaksuja. Maksat vain syntyneistä vuokrasopimuksista, komissio on 12,5 % ensimmäisen vuoden perusvuokrasta.
  • Coworking- ja kokoustilat Kiinteä kuukausihinta coworking- ja kokoustilamainoksille. Yksi hinta kaikille tiloille yhdessä osoitteessa. Hinnat alkaen 19,90 e / kk.
Miten julkaisen vuokramainoksen?
Kun luot ensimmäisen vuokrakohteen, tulee MatchOfficen hyväksyä vuokrailmoituksen ennen kuin se tulee näkyviin portaalissa. Tämä vie hetken aikaa, mutta vuokrailmoituksesi julkaistaan heti kun se on hyväksytty, pääsääntöisesti saman päivän aikana. Jos olet jo aikaisemmin mainostanut vuokratiloja MatchOffice-portaalissa, vuokrailmoitukset julkaistaan heti kun olet luonut ilmoituksen ja vaihtanut kohteen statuksen “aktiiviseksi”.
< Takaisin