Joe Pine: Toimistohotelleilla on laajaa kehityspotentiaalia

Joe Pine: Toimistohotelleilla on laajaa kehityspotentiaalia

05
marras
2015
Iina Pyykkö
Hyödyntämällä elämystalouden työkaluja toimistohotellit voivat kasvattaa liikevaihtoaan ja luoda lisäarvoa, toteaa kansainvälisesti tunnettu elämystalouden asiantuntija Joe Pine.
05
marras
2015
Iina Pyykkö

”Nykyajan trendi on, että sekä tavarat että palvelut tuotteistuvat, jolloin niistä tulee kauppatavaroita, joista ihmiset maksavat hinnan mukaan.”

”Lisätäkseen liikevaihtoa ja luodakseen lisäarvoa asiakkaille on tärkeää, että yritys erottautuu positiivisesti kilpailijoistaan, esimerkiksi hyödyntämällä elämystalouden periaatteita.”

Maailmanlaajuisesti tunnettu elämystalouden eskpertti Jone Pine jakoi ajatuksiaan, miten kehittää toimistohotellien palvelukonseptia Matchofficen järjestämässä eksklusiivisessa seminaarissa Amsterdamissa 19 lokakuuta.  

 

Katso video, jossa Joe Pine kertoo toimistohotellien mahdollisuuksista luoda asiakkailleen positiivisia elämyksiä.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Joe Pine valaisee, miten toimistohotellit voivat kolmella eri tavalla erottautua kilpailijoistaan. Toimistohotelli voi erottautua muista esimerkiksi olemalla innovatiivinen ja tarjoamalla lisäpalveluita, joita kukaan muu ei vielä tarjoa.

Toinen Pinen antama vinkki on palvelujen räätälöinti vuokralaisten ja asiakkaiden tarpeisiin. Henkilökohtaisemmat palvelut vahvistavat asiakassuhteita ja lisäävät tyytyväisyyttä. Tämä luonnollisesti edellyttää, että toimistohotelli tuntee asiakkaidensa toiveet ja tarpeet.

Kolmas Pinen neuvo toimistohotelleille on tarjota vuokralaisille elämyksiä. Olemalla enemmän kuin palveluja tarjoava yritys, toimistohotellit voivat tarjota aistielämyksiä. Tarjoamalla sellaisia elämyksiä, jotka muistetaan jälkeenpäin ja joista jää positiivinen mielikuva, asiakas kokee ajan hyvin käytetyksi ja merkitykselliseksi.

”Vuokralaisten tulisi pitää arvossa toimistossa vietettyä aikaa. He eivät ole vain toimistopalveluista maksavia vuokralaisia, vaan he maksavat myös hyvästä ajankäytöstä. Sinun tehtävänä on auttaa heitä tulemaan paremmiksi – esim. innovatiivisemmiksi tai tehokkaammiksi - siinä mitä he tekevät.” 

”Toimistohotelleilla on suuri kasvupotentiaali, koska heidän asiakkaansa viettävät niin paljon aikaa heidän tiloissaan”, Pine tiivisti. 

 

 

 

Jäsenyytemme
  • MatchOffice yhteistyölogo
  • MatchOffice yhteistyölogo